بله. مراسم های مزخرف و بسیار مزخرف ازدواج. 

وقتی به هر مراسمی نگاه میکنیم، چیز خوبی در خودش داره که باعث شده اون رسم به وجود بیاد و زنده بمونه. اما گاهی انقدر چیزهای بد مراسم  زیاده که واقعا خال به هم زن میشه. 

یکبار به مراسم مزخرف ازدواج نگاه کنیم. 

تا حالا چند بار دیدیم یا شنیدیم بحث و دلخوری سر مهریه تو بله برون. یا سر چیزی به نام نشون که به عروس خانوم هدیه میدن.  

بعدش از خریدهای مزخرف عقد چی بگم که انگار این عروس بدبخت تا حالا تو مجردیش هیچی نخریده که حالا باید همه چی رو واسه عقدش بخره و انگار دوماد بدبخت قرار نیس هیچقت دیگه چیزی برای عروس بخره که حالا هی باگل و بلبل باید خریداشو تزیین کنه و همه هم ببینن که به به. اینا رو خریدن.

بعععله. حتی لباس زیر رو گل میزنن و میذارن که توی مهمونی همه ببینن که مثلا من واسه خانمم لباس زیر مارک خریدم. این اداب مسخره کاملا دو طرفه اس. هر چند که هرید واسه عروس بیشتره اما در طرف مقابل هم همین حکم برقراره. 

قضیه همینجا تموم نمیشه. چیز مزخرفی وجود داره به اسم جهیزیه. که باعث میشه خونواده ی عروس دق کنن. و بعد چیز مزخرفتری به اسم مراسم مزخرف جهازبینون. که تو اون یه عاااالمه ادم فضول میان و هرچی خونواده ی عروس واسه دخترشون خریدن رو میبینن و نظر میدن. و خود مراسم عروسی هم که بماند. 

اها یادم رفت از اولین یلدا و اولین عید و این خزعبلات بگم. که هرکدومش یه عااالمه استرس و یه عااالمه هزینه داره و کلی چشم و هم چشمی و صدالبته هزاران دلخوری و حسادت و   ....

و اینها تمومی ندارند و بعدها زن باردار میشه و سیسمونی و....

تا کی حماقت رو باید ادامه داد. قطع کنیم.قطع کنیم این آداب اشتباه رو. قطع کنیم تجملاتی که حتی خودمون هم باهاش حال نمیکنیم. قط کنیم چشم و هم چشمی رو. قط کنیم دیگه